چطور عطر و ادکلن تقلبی را تشخیص دهیم؟

چطور عطر و ادکلن تقلبی را تشخیص دهیم؟
چطور عطر و ادکلن تقلبی را تشخیص دهیم؟ همیشه یکی از مهم ترین دغدغه های مشتریان در هنگام خرید عطر و ادکلن، حصول اطمینان از اصل بودن آن ها بوده است ولی این موضوع با بالارفتن قیمت عطر، رنگ و بوی بیشتری پیدا کرده و جدی تر شده است. در واقع خرید عطر و ادکلن…

چطور عطر و ادکلن تقلبی را تشخیص دهیم؟

همیشه یکی از مهم ترین دغدغه های مشتریان در هنگام خرید عطر و ادکلن، حصول اطمینان از اصل بودن آن ها بوده است ولی این موضوع با بالارفتن قیمت عطر، رنگ و بوی بیشتری پیدا کرده و جدی تر شده است.

در واقع خرید عطر و ادکلن تقلبی، نه تنها شما را از نظر مالی متضرر می کند، بلکه می تواند سلامت شما را نیز به خطر بیندازد؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله در خصوص چگونگی تشخیص عطر و ادکلن اصل از تقلبی، توضیحاتی را ارائه دهیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

تشخیص عطر و ادکلن اصل از تقلبی

قبل از این که بخواهیم به معرفی راه های تشخیص عطر و ادکلن اصل از تقلبی بپردازیم، باید به این نکته اشاره کنیم که برای خرید عطر حتماً به فروشگاه های معتبر و صاحب نام مراجعه کنید. خوشبختانه این قبیل مراکز فروش عطر و ادکلن در سطح شهر و همین طور به صورت آنلاین در دسترس هستند و شما می توانید قبل از خرید عطر مورد نظر از خدمات مشاوره عطر هم که اغلب آن ها در اختیار شما قرار می دهند، استفاده کرده و سپس اقدام به خرید عطر و ادکلن موردنظر خود کنید.
در ادامه به برخی راه های تشخیص اصل یا تقلبی بودن عطر و ادکلن می پردازیم.

بررسی بسته بندی عطر و ادکلن

اولین گام برای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی یا فیک بررسی بسته بندی آن است. به عبارت دیگر، کیفیت هر محصولی، تا حدود زیادی از کیفیت نحوه بسته بندی آن مشخص است.

در بسته بندی انواع عطرها هم جزئیاتی وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد، به عنوان مثال جعبه عطرهای اصل با سلفون محکم و شفاف پلمپ می شود بنابراین اگر جعبه عطر، دارای سلفون کدر یا نامرتبی بود، می تواند نشانه تقلبی بودن عطر باشد.
اطلاعات روی جعبه عطر هم، یکی دیگر از تفاوت های ادکلن اصلی و تقلبی است که به شما در تشخیص عطر اصل از تقلبی کمک می‌کند.

به طور کلی بر روی جعبه عطرها، یک نماد دایره ‌ای از دو فلش در هم فرو رفته وجود دارد.

این نماد که بیشتر در بسته بندی محصولات کشورهای اروپایی دیده می ‌شود، بیانگر استفاده از مواد قابل بازیافت در بسته بندی عطر است. دقت کنید که فلشی که به سمت راست اشاره دارد، همیشه باید تیره ‌تر از فلشی که به سمت چپ اشاره دارد، باشد. اگر نماد مذکور، این ویژگی را نداشت احتمال تقلبی بودن عطر وجود دارد.

استعلام بارکد عطر و ادکلن

بهترین راه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی، استعلام بارکد ادکلن است. بدین منظور می‌ توانید از نرم افزار Scanner استفاده کنید. این نرم افزار را روی تلفن‌ هوشمند نصب کرده و بارکد عطر را به کمک آن اسکن کنید؛ در صورتی که عطر اصل باشد، نام شرکت و مشخصات آن به شما نمایش داده می شود.

بررسی شیشه عطر

با بررسی و لمس شیشه عطر هم می‌ توان به اصل بودن آن پی برد. توجه داشته باشید که سطح بطری عطر باید هموار و شیشه آن بدون حباب باشد.

نوشته‌ های روی شیشه هم باید دقیق و بدون غلط باشند و لکه ‌ای روی نوشته‌ ها و آرم آن نباشد. درپوش عطر هم باید محکم باشد به نحوی که با سر و ته کردن شیشه عطر، به راحتی جدا نشود. علاوه بر این، در صورتی که جای درپوش به صورت نامتقارن روی شیشه نصب شده بود، احتمال تقلبی بودن عطر وجود دارد.

بررسی کیفیت عطر

به محتویات درون شیشه عطر دقت کنید. عطرهای اصل، شفاف، بدون رسوب و بدون تغییر رنگ‌های غیرمعمول هستند. هم چنین عطر و ادکلن های اصل، رنگ زیادی ندارند و کمرنگ هستند و درست برعکس آن، عطرهای تقلبی رنگ ‌های تندی دارند و همین موضوع می تواند در تشخیص عطر اصل و تقلبی به شما کمک کند.

اولین و مهم ترین نکته برای یک خرید مطمئن عطر و ادکلن، تهیه آن از فروشگاه ها و مراکز مطمئن و صاحب نام است. با این وجود شما می توانید با استناد به برخی ویژگی های ظاهری جعبه عطر، شیشه عطر و رنگ و شفافیت خود عطر، به اصل یا تقلبی بودن آن پی ببرید. عطرهای تقلبی علاوه بر ضرر مالی، برای سلامت نیز زیان آور هستند.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد