راهنمای انتخاب رایحه عطر در فصول مختلف

راهنمای انتخاب رایحه عطر در فصول مختلف
عوامل بسیاری هستند که هنگام انتخاب عطر باید به آن‌ها توجه کنیم. ازجمله این عوامل می‌توان به سلیقه شخصی، میزان بودجه‌ای که برای خرید عطر در نظر گرفته‌ایم و زمان استفاده از عطر اشاره کرد.

بسیاری از ما عادت داریم همیشه از یک عطر استفاده کنیم و فرقی نمی‌کند که در چه محلی یا در چه زمانی عطر می‌زنیم، اما باید بدانید که ما باید متناسب با جایگاه اجتماعی که داریم و زمانی که قصد استفاده از عطر را داریم، از رایحه‌ها و عطرهای گوناگون استفاده کنیم.

به‌عنوان‌مثال برای استفاده روزانه از عطر باید از رایحه‌های مناسب روز استفاده کنیم. برای شرکت در مجالس و مهمانی‌ها باید عطرهای انتخاب کنیم که با توجه به طبع بدن ما نشان‌دهنده تیپ شخصیتی و روحیات ما باشند.

فصل‌های مختلف سال هم بهانه خوبی هستند تا عطرهای خودمان را عوض کنیم و متناسب با هر فصل یک عطر مناسب تهیه کنیم. اگر می‌خواهید با نکات مهم و راهنمای انتخاب رایحه عطر در فصول مختلف آشنا شوید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انتخاب عطر مناسب فصل بهار

تنوع آب‌وهوا در فصل بهار و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن آن باعث می‌شود تا دست ما برای انتخاب عطرهای مناسب فصل بهار باز باشد.

در بهار جلوه‌های طبیعت تغییر می‌کنند و این فرصت مناسبی است تا ما هم دست از عادت‌های روزمره خودمان برداریم و عطرهای مناسب فصل بهار را انتخاب کنیم. عطرهایی که با خود رایحه گل‌های بهاری و شکوفه‌های زیبا را به همراه دارند، برای فصل بهار بسیار مناسب هستند. با توجه به اینکه در فصل بهار میزان لباس‌هایی که می‌پوشیم کمتر می‌شوند بهتر است از عطرهایی استفاده کنیم که بوی آن‌ها کمتر پخش می‌شود و دارای طبع خنکی هستند.

انتخاب عطر مناسب فصل تابستان

در فصل تابستان گرمای هوا باعث می‌شود تا بوها و مولکول‌های عطر به‌راحتی در فضا پخش شوند. شاید شما هم این تجربه را داشته باشید که از محلی عبور می‌کنید و هنوز بوی عطر کسی که جلوتر از شما حرکت می‌کند در فضا باقی‌مانده است، یا هنگامی‌که وارد مترو یا اتوبوس می‌شوید از یک رایحه دلپذیر به وجد می‌آیید؛ بنابراین بهتر است در فصل تابستان که لباس‌های ما کمتر می‌شود و هوا گرم است عطرهای استفاده کنیم که خنک هستند و مناسب فصل‌های گرم می‌باشند. استفاده از عطرهایی که بوی تند و زننده دارند، در فصل تابستان اصلاً توصیه نمی‌شود چراکه استشمام بوی‌های ملایم و خنک در این فصل بسیار دلپذیر تر هستند.

انتخاب عطر مناسب فصل پاییز

انتخاب عطر در فصل پاییز با توجه به خشکی و سردی هوا نسبت به تابستان متفاوت است. بسیاری از افراد از عطرهای گرم با بوهای غلیظ در پاییز استفاده می‌کنند، اما توصیه ما به این افراد این است که استفاده از عطرهای غلیظ را برای فصل زمستان بگذارند که با افزایش لباس‌ها بوی عطر کمتر پراکنده می‌شود. بهتر است از عطرهای زردرنگ که دارای بوهای معتدلی هستند استفاده کنید تا باعث انرژی و انگیزه شما شوند.

انتخاب عطر مناسب فصل زمستان

انتخاب عطر مناسب برای فصل زمستان کار ساده‌ای است. عطرهای غلیظ با رایحه‌های تند برای فصل‌های سرد و برفی مانند زمستان بسیار مناسب هستند.

سعی کنید از عطرهایی استفاده کنید که بوهای ماندگار دارند. همان‌طور که می‌دانید عطر مناسب سلیقه هر شخص می‌تواند منحصربه‌فرد باشد، اما در فصل زمستان عطرهایی که دارای بوهای شیرین هستند و ماندگاری بیشتری دارند برای زمانی که شما لباس‌های زیادی می‌پوشید مناسب‌ترند. البته ماندگاری عطرها به کیفیت آن‌ها و نوع پوست فرد موردنظر هم دارد. بعضی از افراد دارای پوست‌های خشکی هستند که به‌سرعت عطر روی پوست آن‌ها تبخیر می‌شود و ماندگاری بالایی نخواهد داشت.

کلام پایانی

انتخاب عطر یک کار پیچیده است. چراکه ما در درجه اول باید به سلیقه و بودجه خودمان توجه کنیم، اما علاوه بر این موارد باید به شرایط آب‌وهوایی نیز توجه داشته باشیم. در فصل بهار استفاده از عطرهای ملایم، طراوت‌بخش و خنک مناسب است. در فصلی مانند تابستان که عطرها زود تبخیر می‌شوند استفاده از عطرهایی با رایحه‌های میوه و ادوتویلت ها مناسب‌تر است. در فصل‌هایی مانند پاییز و زمستان که میزان لباس‌های ما افزایش پیدا می‌کند، استفاده از عطرهای غلیظ با ماندگاری بالا مناسب‌تر است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد